Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018

EVIA INSIDER ΑΠΟΨΗ:Ευαγγελία Μιμίκου-Η « ρετσινιά» του σπουδαγμένου ή αλλιώς η μόρφωση υπό διωγμό

Άρθρο της Ευαγγελίας Μιμίκου
Θυμάμαι, στα μικρά μου χρόνια, η γιαγιά μου η Μικρασιάτισσα (20 χρονών ήταν στην μικρασιατική καταστροφή το 1922), πάντα μου έλεγε με πάθος « να σπουδάσεις παιδί μου, να μάθεις γράμματα, να γίνεις επιστήμονας, στο
λέω από δικό μου καημό, που δεν σπούδασα, γιατί έχασα τη μάνα μου νωρίς και έπρεπε να μεγαλώσω τα 12 μικρότερα αδέλφια μου».

Πού να το φανταστώ ότι, εν έτη 2018 και μετά από 30 χρόνια από το θάνατο της γιαγιάς μου, οι κάτοχοι πτυχίων ΑΕΙ και διδακτορικών στην Ελλάδα θα ήταν υπό διωγμό και μάλιστα θα χαρακτηρίζονταν από τους κυβερνώντες και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό (από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων), κατά τρόπο απαξιωτικό και βαθιά κομπλεξικό και μικρόπνοο ως «κολεγιόπαιδες» . Με θλίψη και θυμό διαπιστώνω ότι, η σημερινή κυβέρνηση καλλιεργεί μεθοδικά και στοχευμένα μία νέα αντίληψη στην ελληνική κοινωνία, εκείνη της αποστροφής σε κάθε είδους αξιοσύνη, σε κάθε είδους αριστεία, σε κάθε είδους μόρφωσης και πνευματικής καλλιέργειας. Και μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι, δεν αντιλαμβάνεται ότι, η ελληνική οικογένεια εξακολουθεί να στερείται τα πάντα, προκειμένου να σπουδάσει τα παιδιά της, να τα δει επιστήμονες, με πτυχία και μεταπτυχιακά.
Πιστεύω ότι η αντίληψη αυτή της σημερινής κυβέρνησης είναι προσχηματική, μεθοδευμένη και στοχεύει στη χειραγώγηση και απαξίωση του Πολίτη, ως κυρίαρχου στη δημοκρατία. Μάλιστα δε, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το τι πράττει ο κάθε ένας από τα στελέχη της κυβέρνησης στην ιδιωτική του ζωή, σχετικά με τη μόρφωση των δικών του παιδιών, όπως η επιλογή ιδιωτικών σχολείων, η φοίτηση σε Ιδιωτικά Πανεπιστήμια του εξωτερικού κ.λ.π.
Κανείς δεν πείθεται. Οι Έλληνες εξακολουθούν, ακόμη και κάτω από τις αποδεδειγμένα δυσχερείς οικονομικές συνθήκες που βιώνουν, να ξοδεύουν για τη μόρφωση των παιδιών τους, ακόμη κι όταν δεν έχουν.
Η παιδεία είναι ο θεμελιώδης λίθος για τη δημιουργία ενεργών Πολιτών με συλλογική και κοινωνική συνείδηση, το θεμέλιο της δημοκρατίας.
Δεν τη θυσιάζω, δεν τη θυσιάζουμε.

Ευαγγελία Μιμίκου
Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου