Δευτέρα 30 Ιουλίου 2018

Ξεκίνησαν οι μηνύσεις από συγγενείς θυμάτων στο Μάτι -Ζητούν να αποδοθούν ευθύνες





Να κινηθούν νομικά αναμένεται οι συγγενείς των θυμάτων της φονικής πυρκαγιάς, ζητώντας έτσι να αποδοθούν ευθύνες στους αρμόδιους.

Συγκεκριμένα, οι συγγενείς τουλάχιστον 20-25 εκ των θυμάτων αναμένεται να καταθέσουν μηνύσεις και αγωγές σε βάρος του Δημοσίου για την απώλεια των δικών τους ανθρώπων.


Ήδη μέσω δικηγόρων και νομικών συμβούλων έχουν κινηθεί οι διαδικασίες και έτσι πρόκειται να ξεκινήσουν οι πρώτοι ορισμοί πραγματογνωμόνων, ειδικών σε εγκλήματα εμπρησμού, για να εντοπιστούν τα αίτια της πυρκαγιάς και κυρίως οι θανατηφόρες, εκ του αποτελέσματος, «αστοχίες» από πλευράς Πυροσβεστικού Σώματος, Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, Περιφέρειας Αττικής και Δήμων Μαραθώνα και Ραφήνας.


Η προκαταρκτική εξέταση για τα αίτια της φονικής πυρκαγιάς στην Αττική έχει ανατεθεί στην εισαγγελέα Πρωτοδικών Βαρβάρα Γνεσούλη, η οποία έχει ήδη καλέσει τους πρώτους μάρτυρες.

Παράλληλα, όρισε ανεξάρτητο πραγματογνώμονα (πυραγό) και ζήτησε την άμεση περαίωση της αυτοψίας από την αρμόδια υπηρεσία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη, η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ξένη Δημητρίου παρήγγειλε στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Ηλία Ζαγοραίο τη διεξαγωγή προκαταρκτικής έρευνας ως προς τα αίτια και τις πιθανές ευθύνες για την φονική πυρκαγιά της περασμένης Δευτέρας. Ο τελευταίος ανέθεσε την έρευνα στην εισαγγελέα Πρωτοδικών Βαρβάρα Γνεσούλη.

Γιατί «καθηλώθηκαν» τα εναέρια

Κομβικό σημείο στην αδυναμία ενίσχυσης των εναέριων μέσων την κρίσιμη ώρα από 16:45 έως και 18:25, όταν η φωτιά πέρασε πάνω από την Λ. Μαραθώνος, ήταν οι προσγειώσεις αεροπλάνων και ελικοπτέρων, που επιχειρούσαν στην φωτιά της Κινέτας, για ανεφοδιασμό, συντήρηση και επισκευές. Από τα 7 αεροσκάφη και τα τέσσερα ελικόπτερα, μόλις ένα Έρικσον κατάφερε να μετακινηθεί στο Νέο Βουτζά, το κρίσιμο χρονικό διάστημα, τα υπόλοιπά έμειναν καθηλωμένα εξαιτίας των δυνατών δυτικών ανέμων, στα αεροδρόμια, Ελευσίνας, Τανάγρας, Ανδραβίδας και Σάμου, που είχαν κλείσει.

Καθυστερημένα, στις 19:00 έφθασε ένα Σούπερ Πούμα που εκτράπηκε από την φωτιά στα Μέγαρα και επιχείρησε στο Μάτι, το ίδιο έκανε αρκετά αργότερα ένα ακόμη Σούπερ Πούμα, δύο Έρικσον, δύο Σινούκ και δύο Καναντέρ αλλά ήταν πλέον αργά καθώς μισή ώρα αργότερα είχε ολοκληρωθεί το καταστροφικό και θανατηφόρο έργο της φωτιάς. Το χρονικό της «ανυπαρξίας» εναέριων:


16.50 Εντολή για ελικόπτερο S64 Εricsson από Ελευσίνα

Αδυναμία απογείωσης

17.00 Εντολή για 2 Canadair από Ανδραβίδα

Αδυναμία απογείωσης

17.00 Εντολή για 2 Canadair από Σάμο

Αδυναμία απογείωσης

17.10 Eκτροπή ελικοπτέρου S64 Εricsson από Κινέτα προς Βουτζά

17.20 Εντολή απογείωσης 2 Canadair από Τανάγρα

Αδυναμία απογείωσης

17.37 Εντολή για ελικόπτερο S64 Εricsson από Ελευσίνα, άνοιξε το αεροδρόμιο, απογείωση στις 18.12

18.15 Εκτροπή 1 Canadair από Mέγαρα προς Νταού Πεντέλης

18.24 Εντολή για 1 Canadair από Τανάγρα, το οποίο απογειώθηκε

Το χρονικό την αδυναμίας απογείωσης των πτητικών μέσων είχε αναφέρει και ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγος Σωτήριος Τερζούδης: «… δηλαδή ελικόπτερο που ίπταται σε άλλη πυρκαγιά εκτρέπεται και πηγαίνει στον Βουτζά.Ώρα εντολής απογείωσης ενός S 64 από αεροδρόμιο Ελευσίνας 16:50. Αδυναμία απογείωσης λόγω ισχυρών ανέμων. Είναι επισήμως αυτό…». Στη συνέχεια είχε επισημάνει πως μετά από 4 εντολές απογείωσης από τις 17:00, η πρώτη «πέτυχε» στις 17:37, με τις πρώτες ρίψεις να γίνονται μετά τις 18:00.

Στα παραπάνω πρέπει να υπολογιστεί ότι ο χρόνος προετοιμασίας για την απογείωση διαρκεί τουλάχιστον 20 λεπτά και άλλος τόσος χρόνος για την υδροληψία, αν και αυτή μπορεί να γίνει εξαιτίας των υψηλών κυματισμών λόγω ισχυρών ανέμων. Ουσιαστικά από την ώρα απογείωσης έως και την ρίψη, απαιτείται χρονικό διάστημα που κυμαίνεται μεταξύ 30 και 40 λεπτών ανάλογα με την απόσταση του αεροδρομίου από τις εστίες της πυρκαγιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου