Σε κινηματογραφικό στούντιο μετατράπηκε το γραφικό χωριό της
Άμφισσας, Αγία Ευθυμία και πιο συγκεκριμένα το εξωκλήσι της Ζωοδόχου Πηγής (Αργομοίρα) όπου εδώ και δύο εβδομάδες πραγματοποιούνται τα γυρίσματα της νέας ελληνικής ταινίας του Βασίλη Τσικάρα με θέμα το 1821. Πρόκειται για την ταινία με τίτλο «Πολιορκία», τη δεύτερη κατά σειρά ιστορική ταινία μεγάλου μήκους του ιδίου σκηνοθέτη, μετά την «Έξοδο 1826». Η «Πολιορκία», παντρεύει τη μυθοπλασία και το ιστορικό γεγονός της μάχης της Μονής Δοβρά στη Βέροια, το 1822.
Λίγα λόγια για το έργο:
Μέσα στο πολεμικό – εχθρικό κλίμα της εποχής δύο οικογένειες συναντώνται σε ένα μοναστήρι προκειμένου να γίνει με μυστικότητα ένας γάμος. Αυτό όμως δεν περνάει απαρατήρητο. Μια προδοσία θα οδηγήσει έξω από το μοναστήρι χιλιάδες τούρκους στρατιώτες. Ο ηγούμενος της μονής, οι μοναχοί και τα μέλη των δύο οικογενειών, πιάνουν τα όπλα στα χέρια τους και η Πολιορκία ξεκινά. Μαζί της αρχίζουν επίσης, ένας αγώνας επιβίωσης κι ένας κύκλος αποκαλύψεων.
Χάρη στον δήμαρχο Δελφών κύριο Θανάση Παναγιωτόπουλο, στον πρόεδρο του χωριού Αγία Ευθυμία κύριο Ανδρέα Σολτάτο και στη ζεστή φιλοξενία των κατοίκων, τα γυρίσματα της ελληνικής ταινίας διεξάγονται με μεγάλη επιτυχία. Στόχος όλων να αναδειχτούν άγνωστες πλευρές της ελληνικής ιστορίας, να τονωθεί το φρόνημα των Ελλήνων σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα αλλά και να αναδειχτεί ο τόπος μας στο εξωτερικό, όπου το φιλμ θα προβληθεί στο μέλλον.
Το timelink.gr συνάντησε τον σεναριογράφο και σκηνοθέτη της ιστορικής ταινίας, Βασίλη Τσικάρα, στα γραφεία του, στην Aratos Films, στην Θεσσαλονίκη, όπου πραγματοποιήθηκε μέρος των γυρισμάτων. Χαμογελαστός και αισιόδοξος ο δημιουργός μίλησε για το νέο του εγχείρημα.
«Η Πολιορκία στηρίζεται σε ένα πολύ ωραίο σενάριο και οι ήρωες του έργου πιστεύω πως θα αγαπηθούν από το κοινό. Η ταινία «παντρεύει» τη μυθοπλασία και ένα αληθινό ιστορικό γεγονός, έχει πολλούς συμβολισμούς, παραλληλισμούς και ηθικά διδάγματα. Στόχος μας να στείλουμε μηνύματα στην ελληνική κοινωνία, να παιδευτούμε και να εκπαιδευτούμε σε ένα δύσκολο είδος κινηματογράφου, το οποίο απαιτεί γνώση, εγρήγορση, συνένωση δυνάμεων, συνεργασίες, συνεχείς έρευνες και σωστές επιλογές ανθρώπων για να πλαισιώνουν κάθε τμήμα αυτών των παραγωγών», εξήγησε ο Βασίλης Τσικάρας, παρουσιάζοντας τις αφίσες της ταινίας.
«Η ταινία έρχεται σε μια περίοδο που φαίνεται ότι σιγά σιγά ανθεί ο λεγόμενος ιστορικός κινηματογράφος στη χώρα μας. Τους επόμενους μήνες, αναμένονται αρκετές ελληνικές ταινίες στη μεγάλη οθόνη με ιστορικό περιεχόμενο. Εμείς, επιλέγουμε το 1821 καθώς η περίοδος μας συγκινεί αφάνταστα, ενώ θεωρούμε πως ήταν πάρα πολλά τα χρόνια («Παπαφλέσσας», 1971) που περιμέναμε για να δούμε ξανά μια ταινία για την ελληνική επανάσταση. Άλλωστε, εκτός από τα μηνύματα που περνάνε, μέσα από αυτές τις ταινίες, διαφημίζουμε παράλληλα την ελληνική φύση, τα ελληνικά τοπία, ενώ σε πολλές περιπτώσεις αναδεικνύουμε και «ξεχασμένα» μνημεία», επεσήμανε ο κ. Τσικάρας.
Η χρονική στιγμή που πραγματοποιείται η ταινία μόνο τυχαία δεν είναι… Το φιλμ έρχεται σε μια περίοδο κρίσεων και… προκλήσεων στα Βαλκάνια. Η ειρήνη και η σταθερότητα στην περιοχή απειλούνται, ο αλβανικός εθνικισμός βράζει, το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων είναι ακόμη ανοιχτό, ενώ οι τουρκικές παραβιάσεις και προκλήσεις στο Αιγαίο αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Την ίδια ώρα, οι Έλληνες υποφέρουν λόγω της οικονομικής στενότητας, και οι αλλαγές διαδέχονται η μια την άλλη. Όλα αλλάζουν γύρω μας, ακόμη και τα… βιβλία ιστορίας που ξέραμε, δεν θα είναι ποτέ πια ξανά το ίδιο…
Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο, η Aratos Films και ο Βασίλης Τσικάρας τολμούν το επόμενο βήμα, φωτίζουν την ελληνική ιστορία και όπως φαίνεται από τις αντιδράσεις και την ανταπόκριση του κόσμου, θα πετύχουν, καθώς το κοινό «διψά» για τέτοιες ταινίες, ειδικά σε περιόδους που δοκιμάζονται βάναυσα ιδανικά και αξίες.
Σημαντική συμβολή στο εγχείρημα έχει και ο Σύλλογος Φίλων Ιστορίας κι Αναπαράστασης Αυτής, Γιαννιτσών. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Μανώλης Σαββίδης εξασφάλισε ρουχισμό και οπλισμό της εποχής της Επανάστασης του 1821, πιστά αντίγραφα των οπλαρχηγών εκείνης της περιόδου.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑΣ
Το σενάριο και η σκηνοθεσία είναι του Βασίλη Τσικάρα. Τη Διεύθυνση φωτογραφίας έχει ο Δημήτρης Σταμπολής. Η μουσική σύνθεση είναι της Έφης Ράτσου. Σκηνικά – κοστούμια: Μαρία Βλάχου, ΜαριαλέναΧρυσογονίδου. Φορεσιές/παραδοσιακό υλικό: Θέατρο Άρατος, Σύλλογος Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης Αυτής Γιαννιτσών, Μουσείο «Μιχάλη Τσαρτσίδη». Supervisor – VFX: Χρήστος Ορφανίδης. Σκριπτ: Απόστολος Μπαρουξής. Ήχος: Μυρτώ Χατζηανδρέου. Επεξεργασία ήχου – μιξάζ: ΚρίτωναςΚιουρτσής. Μακιγιάζ: Σοφία Βουλαλά. Ηλεκτρολόγος: Γιώργος Βασιλειάδης. Graphicsdesign: Νίκος Γκάρας, Δημήτρης Παγιάντζας. Σύμβουλος σε θέματα ιστορικού οπλισμού: Γιάννης Μπάρλος. Σύμβουλος σε θέματα ξιφομαχίας:Ακαδημία Ιστορικών Ευρωπαϊκών Πολεμικών Τεχνών «Λέοντες» & Γιώργος Γεωργάς.Υπεύθυνοςmarketing: ΒασίληςΓεωργαντάς. Unitpublicist: ΒάλιαΜπουγιουκλή.Οργάνωση – εκτέλεση παραγωγής: ΕλένηΣκάρπου – Γιώργος Τσακίρης. Δημοσιότητα – επικοινωνία:BrainCo
Ηθοποιοί (μεταξύ άλλων): Δημήτρης Παπαδόπουλος, Νταίζη Σεμπεκοπούλου, Γιώργος Ζώης, Λευτέρης Δημηρόπουλος, Σοφία Μανωλάκου, Τατιάνα Μελίδου, Αντώνης Σιώπκας, Βασίλης Κανελλόπουλος, Θανάσης Μπριάνας, Σταύρος Βαφειάδης, Μανώλης Σαββίδης, Γιώργος Χατζηθεοδώρου, Χριστίνα Λιόλιου, Γιάννης Περδίκης, Δημήτρης Δήμου, Βασίλης Βεργινάδης, Κώστας Λιόλιος, Αριστείδης Σιναπίδης, Δημήτρης Κύρτσος, Σταύρος Καραγεωργιάδης, Στέργιος Κωνσταντζίκης, Βαγγέλης Μάγειρος, Γιώργος Τούλης, Σάκης Κολότσιος, Γιάννης Λαζαρίδης, Σταύρος Δουκουζγιάννης, Χριστίνα Καραγρηγορίου, Δανάη Πολυκάρπου, Βάσω Βλασσίου, Γιάννης Νικήτας, Γιώργος Κολοζάκης, Γιάννης Ανδρεόπουλος κ.ά..
Της Άννας Σταματιάδου
Facebook/Instagram: Anna Stamatiadou
ΠΗΓΗ: http://www.amfissapress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου